Radis müüb oma tooteid Amazoni veebikaubamajas (Äripäev, Maarit Eerme)

Vineermööbrit valmistav ettevõte Radis müüb oma tooteid Amazoni veebikaubamajas, uute edasimüüjate leidmisel on Amazoni mainimine nende sõnul hea müügiargument.

Vineermööblit valmistava ettevõtte poole pöördus 2013. aasta lõpus ülemaailmne veebikaubamaja Amazon, kes oli ilmselt nende tooteid märganud Briti veebipoes Wayfair. “Seega üks kontakt on viinud teiseni,” ütles Radise tegevjuht Mauri Abner. Ta lisas, et esimene saadetis läks teele pool aastat pärast seda, kui Amazoni ühendust võttis.

Amazon võttis esialgu oma valikusse kõikide toodete igast toonivalikust ühe eksemplari, kuid nüüdseks on juurde tellitud tooteid, mille müük on suurem olnud. Radisel on praegu Amazonis müügil paarkümmend toodet, neist suurem kogus on vaid paaril tootel.

Amazoni hankijajuhend ehk leping on 75 lehekülge pikk, igal lehel on kirjas võimalikud trahvid, kui hankija millegi vastu eksib – kaup on valesti pakitud, alus liiga kõrge vms. “Selline manuaal oli päris sisutihe lugemine, kus ühtegi väikest lõiku ei võinud tähelepanutajätta, aga seni oleme kõik nõuded puhtalt läbinud,” ütles Radise tegevjuht.

Abner ütles, et nad tahtsid Amazoniga koostööd alustada, kuna erilisi riske polnud. “Ainuke risk on see, et kui tooted ei müü, siis on neil õigus need teatud ulatuses tagasi saata,” lisas ta.

Toodete hinnale lisandub kindel protsent, mille eest Amazon reklaamib nende tooteid, kuid selle summa on Radis müügihinna sisse arvestanud. “Me ise oma toodete esiletõstmiseks midagi ei tee, aga Amazonil tundub selle taga olevat suur müügitarkvara kindla loogikaga.”

Radis määrab hinna, millega nad oma tooteid Amazonile müüvad, millele lisanduvad veebikaubamaja marginaal ja postikulud. “Seega oma marginaale saame ise kujundada, Amazon mingit sisseostuhinda ei dikteeri.”

Amazon teeb tavaliselt hulgitellimuse. Selle peale saadab Radis tooted Amazoni vahelattu ja X päeva pärast kantakse raha ettevõtte arvele, hoolimata sellest, kas kaup on ära müüdud või mitte. Vaheladusid on Amazonil igas riigis mitu. Tänu sellele saab Amazon klientide tellimused täita lausa järgmisel päeval. “Amazoni juures võluski see, et tooted lähevad suuremate kogustega sihtriigi vahelattu ehk saatekulu ühiku kohta on väike,” märkis Abner ja lisas, et kui klient teeb Amazonist tellimuse, saadab veebikauplus toote kohe kohaliku kulleriga välja.

Hankijate jaoks on kogu tellimisprotsess viidud e-keskkonda, kus saab tellimuse aktsepteerida. Seal tuleb tunniajase täpsusega broneerida Eestist sihtriiki jõudva kaubaaluse vastuvõtmine. “See on vajalik selleks, et Amazoni vahelaos ei tekiks kaubaautode järjekorda. Tänu Eesti headele transpordifirmadele on meil õnnestunud väga täpselt kauba kohalejõudmist prognoosida.”

Hea argument uute partnerite leidmiseks. Seda, kui palju uusi kontakte on Radis saanud tänu koostööle Amazoniga, ei osanud Abner välja tuua. “Uute edasimüüjate leidmisel on Amazoni mainimine hea argument, mis lisab tootjale tõsiseltvõetavust ning võimaldab kergemini leida partnereid, kellele mööblimüük on põhitegevus.”

Amazoni endajaoks on mööbel seni olnud väga väikese läbimüügi osakaaluga – põhirõhk on digitaalsetel või väikesemõõdulistel toodetel.

Teistele Amazonist huvitatutele soovitab Abner keskenduda sellele, et toode oleks hea ja eristuks. “Kui toode on Amazoni profiil jaoks sobiv, siis tasub eri riikide Amazoni esindajatega lihtsalt ühendust võtta.”

Eesti Metsa- ja Puidutööstuse Liidu koostööpartnerid